Voříšek
občasník pro Okříšky a okolí
Základní informace | Mapa | Statistiky | Vyhledávání | Služby | Kontakt
Hlavní rubriky:
Komentáře  [80]
Místní zajímavosti [3]
Co se děje v okolí [1]
Dokumenty [16]
Blog [10]
Webtipy [1]
Věřte - nevěřte (JPP) [8]

Archiv Voříška
z let 1999-2003
[168]

Seznam serverů
z okolí Okříšek


Spřízněné stránky:
Můj Lanškroun
Náš Liberec
Nerátky.cz (Neratovice)
Novojičínský Samizdat
Otevřené Úvaly
Radniční listy (opozice K.Vary)

Další oblíbené stránky

Stránky, týkající se zajímavých kulturních aktivit z okolí:
Fru Fru
Klub B Třebíč
Jezerel Thc
Zámostí - festival v Třebíči

Hlavní strana > Archiv 1999 - 2003 > Na stopě

Zámostí 2000 - koncert v pátek 2.6.

Lidé bez iluzí a ideálů mají obrovskou výhodu v tom, že jsou ušetřeni zklamání, když o něco z toho přicházejí.
Vzpomínám si, že když jsem před 16 lety slyšel Václava Koubka na koncertu poprvé, běhal mi po zádech mráz z pocitu upřímnosti jeho projevu. Posledních deset let jsem jej však živě vystupovat neviděl, proto jsem si musel prožít první zklamání z unylého projevu obstarožního tlouštíka, při kterém jsem váhal, zda to není jen reklama na to, abych si teď hned šel dát svíčkovou, řízek, nebo alespoň párek v rohlíku. Ale nebojte se, milý pane Koubku, publikum na podobných festivalech je docela tolerantní, takže se nemusíte bát, že vás někdy vypíská.

Tři sestry, kvůli kterým jsem letos především přišel, mi připravily svým vskutku "profesionálním" výkonem zklamání druhé. Při příchodu zpěváka ing. Františka Moravce (alias Hagena) na jeviště mi zavrtalo hlavou, na co může potřebovat ke svému zpěvu u pasu ledvinku. V průběhu některé z úvodních skladeb se to "naštěstí" vysvětlilo - zpěvák si asi jenom potřeboval něco hrozně důležitého vyřídit mobilním telefonem a také to v průběhu zpívání uprostřed skladby v pohodě zvládnul. Inu, profík.

Naštěstí mi obě zklamání kompenzoval výkon jiných - především rakouské skupiny WERK a ECHT!u (i když zpěvák Malík se tentokrát musel obejít bez kytary, protože má zlomenou ruku - prozradil, že od jízdy na kole v opilosti).

Jako už "tradičně", i tentokrát pořadatelé připravili účastníkům milý podvod s tzv. slosovatelnými vstupenkami. Přestože na plakátech i na vstupenkách je uvedeno, že ty, které byly zakoupeny v předprodeji jsou slosovatelné (tentokrát měly být cenou nějaké hodinky), pořadatel u vchodu se mi na můj dotaz, jestli jsem něco vyhrál, jenom vysmál a říkal, že páteční vstupenky slosovatelné nejsou a že si asi musel zařádit nějaký tiskařský šotek. (Je hezké, když má nějaký festival něco tradičního - opravdu originální ovšem je, když to jsou klamavé sliby. Jinak - v programu, který se dal koupit u vchodu, je uvedena také "tradiční" oblíbená lež pořadatelů, že výtěžek festivalu bude určen pro výtvarné aktivity dětí.)

Jistě - snadno se mi to teď radí z pohodlné židle u počítače. Ale přesto si nemůžu odpustit i výtku na adresu pořadatelů na neschopnost řešit problémy typu zbytečných front u vstupu. Stačí si vzít do ruky kalkulačku a počítat: jestliže je jedna pokladna schopna prodat jeden lístek (tj. přijmout peníze, vydat vstupenku, nasadit na ruku plastikový identifikační pásek a ještě nějaké razítko) za zhruba 20 vteřin, stráví 3000 návštěvníků (zhruba loňský počet za jeden den) u pokladen asi 1000 minut, což je asi 16 hodin. I pokud budeme předpokládat, že si polovina návštěvníků koupí lístek v předprodeji, čímž se odbavení o něco zkrátí (řekněme o polovinu), přesto nám zůstává 12 hodin, které celkově stráví návštěvníci u vstupu. Pokud by tedy všichni přišli současně v 16 hodin (začátek akce), poslední by se dostal na řadu po 12 hodinách, tj. až po půlnoci (skutečně skoro tak dlouho tam ta fronta stála). Cožpak skutečně nebylo možné mít pokladny např. čtyři? Nechce se mi věřit, že by všichni hlavní organizátoři byli takoví primitivové, aby jim nedošlo, že drtivá většina účastníků by určitě dala přednost hudbě před postáváním v nekonečné frontě před vstupem.

Co bylo letos na festivalu ještě opravdu nového byla hnusná komercializace - nejen ze všech stran pódia, ale i na každém stánku, zábradlí, plotu, popelnici či záchodové budce byla reklama jednoho cigaretového výrobce (navíc se davem procházeli agenti této firmy a rozdávali své reklamní materiály) ale i snaha vydělat na všem za každou cenu (viz např. "vysokohorské" ceny jídel a nápojů v areálu). Přesto všechno už se ale těším zase za rok na shledanou...
02.06.2000
?subject=Zámostí 2000 - koncert v pátek 2.6.'>Jaromír Suchý


přístupů od 18.4.2004: 3430

© Jaromír Suchý 1999 - 2015