Návod, jak se dá vydělat i na povodních
Někteří lidé už mají to podnikání zakořeněno v sobě tak, že při jakémkoliv novém podnětu z okolí se jim okamžitě v hlavě spustí kalkulačka s programem, jak by se dala tato nová informace či situace obratem převést na peníze.
Teď byly třeba ty povodně. Někdo se na to jenom kouká v televizi, někdo ty postižené polituje a přes nějakou důvěryhodnou organizaci jim pošle trochu peněz na pomoc, a někdo si vezme dovolenou, spacák, gumáky a lopatu, a odjede do postiženého kraje rovnou pomáhat. Jsou ale i tací, které hned napadne: safra, mám tady zrovna ve skladě tuny nafouknutých konzerv a stohy plesnivějících hadrů, za vyvezení toho svinstva na skládku bych ještě musel tvrdě zaplatit - co kdybych to teď udal jako pomoc postiženým, a ještě z toho možná vytřískám i nějaké body v blížících se volbách?
Karel Schwarzbach - stravenkový magnát a člen ÚVV ČSSD za Liberecký kraj - tentokrát opět ukázal, kam patří. Nejprve to zkoušel s trikem, že když si u něj koupíte sadu s mobilním telefonem, věnuje z utržené částky dvě stovky postiženým. Když na to
upozornily i-noviny.cz z České Lípy a označily to za hyenismus, protože běžná provize za tyto sady je mnohonásobně vyšší, takže si kapsu namastí především on sám, Schwarzbach nabídku v tichosti odstranil a přišel s novým trikem - na stránkách
Necenzura.cz se ve čtvrtek 22.8. objevila následující informace:
Zajímavé jsou obě věty: ta druhá proto, že v drtivé většině lidé, kteří někomu cizímu dobrovolně pomáhají, tak to dělají z přesvědčení naprosto nezištně, a nikdy nebudou nikomu jinému vyčítat, že on pomáhal méně nebo vůbec. Jestliže se tedy někdo dovolává toho, že jiní lidé "se nesnaží pomoci", znamená to, že sám neudělal vůbec nic, a jen si zbytečně hraje na hrdinu.
Ovšem důležitější je ta věta první. Předpokládám, že Schwarzbach má na mysli kredity, zobrazené na serveru Necenzura. Podle toho, co už jsem tady
nedávno psal, měla prokazatelně v měsíci dubnu Necenzura na 460 tisíc zobrazení reklamy 12 kliknutí. Protože od té doby k žádným změnám na serveru nedošlo, dá se předpokládat, že na 150 tisíc zobrazení opět připadnou asi 4 kliknutí. Cena jednoho takto (přes klik na banner) získaného návštěvníka se udává někde mezi 20 až 50Kč, takže hodnota 150 tisíc kreditů na Necenzuře je maximálně 200 Kč. Pokud by Schwarzbach získal od nějakého sdružení potvrzení, že jim dal dar v hodnotě 22.500Kč, mohl by si tuto částku odečíst od daňového základu a ušetřit tak na daních odhadem 5000Kč - a to už se vyplatí takhle "pomáhat postiženým", že jo?
Obratem jsem Necenzuru požádal o sdělení, kterému že to sdružení Schwarzbach ty kredity věnoval, ale (zatím?) mi neodpověděli. Na dotaz, jestli takový "dar" skutečně dostali, mi zatím neodpověděli ani ze sdružení Adra, které mělo na stránce svůj banner.
25.08.2002
?subject=Návod, jak se dá vydělat i na povodních'>Jaromír Suchý
přístupů od 18.4.2004: 5751